čtvrtek, února 08, 2007

dělat vědu

- - -
„Nedělejte z toho takovou vědu!“ slýchávám kolem sebe, především v práci, v poslední době poměrně často. Jenže, co když ono to tak prostě je, že každý náš krok souvisí s krokem jiným?
Zákon zachování hmotnosti… Zákon zachování objemu… Úhel odrazu se rovná úhlu dopadu… Každá akce vyvolá stejně velkou reakci…
Na fyziku a matematiku nás měl na gymnáziu týž učitel, shodou okolností, náš třídní. Nevím proč, ale pravidelně jsem měl jeden z předmětů tzv. bez problémů – tedy na jedna až dvě – a druhý spíše ke trojce. Jednou to byla matematika, jednou fyzika. Pokaždé se mi to nakonec podařilo uhrát za dvě, ale nikdy jsem nepřišel na to, proč mi to onehdy více šlo ve fyzice a podruhé zase v matematice.
Z čistě sportovního hlediska tak bylo pořád „o co hrát“... A když jsem pak později ve škole dospával bigbíty a tahy, už jsem podle rozehraných karet věděl, kde si to můžu dovolit, a kde musím naopak bystřit, co to dá. Ale vědu, tu jsem z toho věru nedělal...
Co to vlastně znamená?
Mírné chvění nad datem 07.02.2007?
- - -

<< hlavní­ strana